دیتاها و آموزش های گزیده

دیتاها و آموزش های گزیده

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ
دیتاها و آموزش های گزیده

دیتاها و آموزش های گزیده

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ

ویژگیهای جالب و شگفت انگیز مایکروسافت آفیس 2016

پس از جلب توجه ویندوز 10، نوبت آن است که بر آفیس 2016 تمرکز کنیم. مایکروسافت قول ویژگی های بسیار هیجان انگیزی را داده که تعامل ما با برنامه های آن را تغییر خواهد داد.


Word از آخرین نوآوری مایکروسافت یعنی "تایپ زنده" بهره خواهد برد.  حالا همه می‌توانند بصورت همزمان تایپ کردن کلمات جدید را مشاهده کنند. برای تست این قابلیت می‌توانید یک فایل ورد را در OneDrive به اشتراک بگذارید. البته این قابلیت برای کاربرانی که پیش از این از Google Docs یا سایر واژه پردازهای آنلاین استفاده می‌کردند، چیز جدیدی نیست.


وهمچنین قابلیت Insights که پیش از این در Word و Outlook وجود داشت، حالا راه خود را به اکسل و پاورپوینت نیز باز کرده است. این قابلیت در واقع نوعی ویکی پدیا می‌باشد که با استفاده از موتور جستجوی Bing اطلاعاتی را در مورد واژه‌ها یا عبارت‌هایی که در اسلایدها یا گزارش‌هایتان وجود دارد به شما ارائه می‌کند.

 برای آن دسته از کسانی که به دنبال دستورات خاص هستند اما به طور دقیق کلید های میان بر را نمی دانند، امکان جست و جوی فرمان مورد نظر در جعبه ی جست و جوی ‘Tell me’  (به من بگو)وجود دارد. از جعبه ی جست و جو، کاربران با مجموعه ای از لیست دستورات مواجه می شوند که به آنها اجازه ی انجام عمل مورد نظر را به طور مستقیم می دهد.


با این حال، هیچ چیز نمی تواند جالب تر از جدیدترین و آخرین نمودارهای اکسل باشد. شش تا از این نمودارها وجود دارند: آبشاری، هیستوگرام، پارتو، جعبه ای، درختی و آفتاب زده. برای افرادی که دائماً قصد دارند اعداد و ارقام را در قالب نمودارها نمایش دهند، خبر بسیار خوبی است. هر نمودار را می توان شخصی سازی کرد تا با نیاز های شما سازگاری کامل داشته باشد. از این ویژگی ها استفاده کنید تا سبک و چینش نمودار ها را تغییر دهید، مثل راهنما ها، و برچسب ها و تغییر فونت، رنگ و افکت ها.


متاسفانه آفیس 2016 با ویندوز 10 ارائه نخواهد شد. اما از سوی دیگر، مایکروسافت اعلام کرده است که آفیس جدید تا پایان سال به دستمان خواهد رسید .

جالب تر از همه ویژگی Pen and ink، در واقع قابلیت جدیدی تحت عنوان Insert Equation به ورد، اکسل و پاورپوینت اضافه شده که اجازه می‌دهد با استفاده از قلم، ماوس یا انگشت خود فرمول یا معادلات مختلف را مستقیماً در این نرم افزارها بنویسید تا بصورت خودکار به حالت تایپ شده تبدیل شوند.



خبر خوب دیگر اینکه ویژگی‌ها و امکانات جدید دیگر تنها محدود به نسخه دسکتاپ مجموعه آفیس نخواهد بود، بنابراین کاربرانی که از گوشی یا تبلت‌های ویندوزی استفاده می‌کنند نیز قادر خواهند بود از این امکانات بهره ببرند.

حضور OneDrive در Outlook دیگر نکته جدید این بسته به حساب می‌آید که در آن کاربران می‌توانند به طور مستقیم هنگام نوشتن یک ایمیل جدید از سرویس کلاد (cloud)خود فایل اتچ کنند و یا حتی دسترسی آن فایل را نیز تغییر بدهند. در Outlook جدید ایمیل‌‌های مهم‌تر ابتدا نمایش داده می‌شوند و سایر ایمیل‌ها به فولدری به نام Clutter منتقل می‌شوند.

قبل از دانلود نسخه پیش نمایش آفیس ۲۰۱۶ لازم است به نکاتی توجه کنید.اول اینکه برای نصب این نسخه نباید ورژن های قدیمی آفیس مثلا نسخه ۲۰۱۳ را بر روی سیستم خود نصب داشته باشید ، اگر چنین است ابتدا آن را حذف کنید.نکته بعدی نسخه سیستم عامل ویندوز شماست که باید ۷ یا بالاتر باشد.در آخر هم لازم است بدانید برای نصب آفیس ۲۰۱۶ نیازی نیست حتما عضو برنامه‌ی ویندوز اینسایدر جهت تست ویندوز ۱۰ باشید.

اولین آفیس ۲۰۱۶ در اواخر سال ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد. امکان دانلود نسخه ی پیش نمایش آن برای یک مدت به صورت آزمایشی برای همه وجود دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.