دیتاها و آموزش های گزیده

دیتاها و آموزش های گزیده

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ
دیتاها و آموزش های گزیده

دیتاها و آموزش های گزیده

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ

جئوجبرا (GeoGebra)یک نرم افزار ریاضیات پویا


نرم افزار جئوجبرا(Geogebra) محصول تیم متخصص با پشتیبانی دانشگاه سالزبورگ اتریش و سرپرستی مارکوس هوهن وارتر است.جئوجبرا یک نرم افزار ریاضیات پویا است که هندسه، جبر را به هم مرتبط می‌کند. این نرم‌افزار از یک سو، یک سیستم ترسیمی تعاملی هندسه است. شما می‌توانید به وسیله‌ی نقطه ها، بردارها، پاره خط ها، خط‌ها و مقاطع مخروطی، شکل‌های مختلفی را مثل توابعی که می‌توانند به صورت پویا تغییر کنند، بسازید. از سوی دیگر، می‌توان معادله‌ها و مختصات نقاط را مستقیماً وارد نرم افزار کرد. بنابراین جئوجبرا  توانایی بررسی متغیرهای عددی، برداری و نقاط را دارد. این نرم‌افزار همچنین، مشتق و انتگرال توابع را محاسبه می‌کند و دستورهایی مانند جذر گرفتن یا قدر مطلق را اجرا می‌کند. در نرم‌افزار جئوجبرا یک عبارت جبری برابر است با یک شیء در هندسه و برعکس.


محیط کاربری این نرم افزار به شکلی ساده طراحی شده است تا کاربر در هنگام کارکردن با آن دچار سردرگمی نشود.

صفحه‌ی کار جئوجبرا ، شامل یک پنجره‌ی گرافیکی و یک پنجره‌ی جبری می‌باشد. شما می‌توانید با ابزارهای هندسی موجود، اشکال هندسی را به کمک ماوس روی صفحه‌ی ترسیم بکشید و از طرف دیگر می‌توانید به طور مستقیم، ورودی ها، دستورها و توابع جبری را به وسیله‌ی صفحه کلید، داخل صفحه‌ی ورودی‌ها وارد کنید. هنگامی که نمایش گرافیکی همه‌ی اشیاء، در پنجره‌ی اشکال نشان داده می‌شود، نمایش عددی و جبری آن‌ها در پنجره‌ی جبری نمایش داده می‌شود.

صفحه‌ی کار جئوجبرا قابل تغییر است و می‌تواند طبق نیازهای دانش‌آموزان، تنظیم شود. اگر شما از جئوجبرا در مدارس راهنمایی استفاده کنید، ممکن است بخواهید پنجره‌ی عبارت جبری و محورهای مختصات را پنهان کنید و تنها با صفحه‌ی ترسیم و ابزارهای هندسی کار کنید و بعد‌ها ممکن است بخواهید دستگاه مختصات را با استفاده از صفحه‌ی شطرنجی، برای آسان کردن کار با مختصات عددی، معرفی کنید.

این نرم افزار قابل استفاده آموزگاران ارجمند ، دبیران گرانقدر متوسطه اول و دوم و کلیه دانش آموزان می باشد . این نرم افزار از زبان شیرین فارسی پشتیبانی می کند و نرم افزاری رایگان می باشد . لازم به ذکر است رایانه شما باید دارای نرم افزار جاوا باشد که در زیر لینک آن را نیز قرار داده ام .

جئو جبرای ورژن 4  

راهنمای فارسی جئو جبرای4 

جئو جبرای ورژن 5 آخرین ورژن تا 93/07/24    



نسخه پرتابل(قابل حمل در فلش مموری ها) نرم افزار جئو جبرا 

نسخه اندرویدی جئوجبرا ویژه تبلت ها و موبایل های اندرویدی 



دانلود نرم افزار جاوا نسخه 32 بیتی 


دانلود نرم افزار جاوا نسخه 64 بیتی


راهنمای تصویری فارسی نمودن منوها در  جئو جبرا


لینک دانلود راهنمای تصویری جئو جبرا در سایت آپارات

نرم افزار جاوا Java SE Runtime Environment 8.0


احتمالا با برنامه هایی بر خورد کرده اید که با زبان برنامه نویسی جاوا طراحی شده اند. برای اجرای این برنامه ها به موتور اجرایی جاوا نیاز خواهید داشت. این برنامه مانند بسته Microsoft .NET Framework‌ برای برنامه های نوشته شده به زبان .NET‌ در ویندوز است.

 

Java SE Runtime Environment 8.0  به شما اجازه می دهد تا برنامه هایی که با زبان برنامه نویسی جاوا نوشته شده اند را اجرا کنید. با نصب این برنامه پلاگین موتور جاوا به برنامه های ویندوز و نیز مرورگر شما اضافه می گردد و پس از آن به راحتی می توانید برنامه هایی را که با استفاده از این زبان نوشته شده اند مانند نرم افزارهای چت و گفتگو و نیز سایت هایی را که با این زبان نوشته شده اند مانند سایت های بازی های آنلاین را مشاهده نمایید. این برنامه مانند بسته Microsoft .NET Framework‌ برای برنامه های نوشته شده به زبان .NET‌ در ویندوز است.

قابلیت های نرم افزار Java SE Runtime Environment :

  • نوشتن نرم افزار بر روی یک پلت فرم و اجرای عملی آن در هر پلت فرم های دیگر
  • ایجاد برنامه هایی برای اجرا در داخل یک مرورگر وب و خدمات وب
  • توسعه برنامه های سمت سرور برای انجمن های آنلاین، فروشگاه ها، نظر سنجی، پردازش فرم های HTML، و …
  • ترکیب تکنولوژی جاوا مبتنی بر برنامه ها و یا خدمات برای ایجاد بسیار برنامه های کاربردی سفارشی و یا خدمات
  • نوشتن برنامه های کاربردی قدرتمند و کارآمد برای تلفن های همراه، پردازنده های از راه دور، محصولات مصرفی، کم هزینه
  • اضافه کردن پلاگین جاوا به مرورگرهای نصب شده مانند Internet Explorer و Firefox و Opera در سیستم شما برای مشاهده صفحات وب طراحی شده با زبان جاوا
  • اجرای برنامه های طراحی شده به زبان جاوا در ویندوز
  • دادن قابلیت کار به برنامه هایی که در طراحی آنها از جاوا بهره گرفته شده است.
  •  این نسخه در ویندوز 8 نیز نصب می شود.

  • و …
دانلود نسخه 32 بیتی  

  • دانلود نسخه 64 بیتی


سیستم آلوده به ویروس یا بدافزار چه نشانه‌هایی دارد؟

سیستم آلوده به ویروس یا بد افزار چه علائمی دارد؟

چگونه می‌توانید، بفهمید آیا سیستم شما به یک بدافزار آلوده شده است؟ شما یک آنتی ویروس نصب کرده‌اید و گمان می‌کنید پس از این همه در امن و امان است؛ اما اشتباه نکنید، شاید سیستم شما به یک بدافزار آلوده است که آنتی ویروس شما قادر به شناسایی آن نیست. بدافزاری که در حال دزدی اطلاعات شماست.


چندی پیش، شرکت سیمانتک گزارش داد در سال ۲۰۱۳ نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس‌ها، تنها موفق به مهار ۴۳ درصد از حملات سایبری و بدافزار‌ها شده‌اند. این آمار حاکی از آن است که بیش از ۵۰ درصد از حملات سایبری موفق بوده‌اند.

نتیجه این امر تنها یک موضوع است: اینکه تنها می‌توانید ۵۰ درصد به نرم افزار امنیتی خود اتکا کنید. ۵۰ درصد باقی مانده را باید از هوش و ذکاوت خود مایه بگذارید تا مطمئن شوید سیستم شما آلوده نیست. ما به شما علایم اصلی آلوده بودن سیستم را نشان می‌دهیم؛

بهترین راه برای تشخیص آلوده بودن سیستم، شناخت نشانه های آلودگی و وجود بدافزار در سیستم است. معمولا یک سیستم آلوده، یکی یا چند یا حتی همگی نشانه‌های زیر را از خود بروز می‌دهد؛

۱ ـ تغییر یکباره در صفحه اصلی یا موتور جستجو پیش فرض مرورگر شما،


سیستم آلوده به ویروس یا بد افزار چه علائمی دارد؟
۱۱ ـ فعالیت و ارتباط مداوم اینترنت حتی در مواقع بیکاری ـ فعالیت مداوم مودم،

۱۲ ـ پیام‌های خطای غیر منتظره از سوی ویندوز،

۱۳ ـ اجرای خودکار برخی برنامه‌ها،

۱۴ ـ غیر فعال شدن برخی امکانات اساسی ویندوز همچون Task Manager یا ویرایشگر رجیستری،

۱۵ ـ و نصب خود کار برخی برنامه‌های ناشناخته در سیستم.

اگر با یک یا چند مورد از این نشانه ها در سیستم خود روبه رو هستید، این احتمال هست که سیستم شما آلوده به بدافزار است. بهترین کار این است که با استفاده از ابزارهای امنیتی خود ویندوز یا سایر ابزارهای امنیتی برای پاکسازی سیستم اقدام کنید و اگر موفق نبودید چاره‌ای جز نصب دوباره سیستم عامل ندارید.


۲ ـ کندی یا فریز شدن مداوم مرورگر،

۳ ـ کندی یا سرعت پایین و فریز شدن بی‌دلیل سیستم به شکل کلی،

سیستم آلوده به ویروس یا بد افزار چه علائمی دارد؟
۴ ـ ناتوانی در باز کردن وب سایت‌های امنیتی و یا Microsoft. com،

۵ ـ به یک صفحه وب هدایت یا Redirect می‌شوید که قصد بازدید از آن را نداشته‌اید،

۶ ـ نوار ابزار یا Toolbar را ناخواسته در مرورگر خود می‌بینید،

۷ ـ نرم افزار امنیتی یا فایروال سیستم از کار افتاده و آیکون آن قرمز شده است،

۸ ـ Pop up‌های غیر منتظره و نا‌شناخته حین وب گردی،

۹ ـ بالن‌های اخطار در Tray سیستم،

۱۰ ـ استفاده شدید و حداکثری از منابع سیستم به ویژه CPU،

منبع : تابناک


کتاب ورق زن زبان انگلیسی TinyTalk 2A به همراه فایلهای صوتی


سومین کتاب الکترونیکی  آموزش زبان انگلیسی ویژه دانش آموزان از مجموعه کتاب های  Tiny Talk ، به همراه فایل های صوتی آن کتاب را به لطف خدا آماده نمودم ، امیدوارم مورد اقبال دانش آموزان و اولیای ایشان واقع گردد . برای کاهش حجم فایل دانلودی ، آن را فشرده نمودم که تقریبا حجم فایل نهایی ، نصف فایل اصلی گردید . لذا پس از دانلود این فایل ، آن را از حالت فشرده خارج نموده و از کتاب(محتوای) الکترونیکی  Tiny Talk 2A در قالب یک فایل اجرائی (EXE) استفاده نمائید .





کتاب ورق زن زبان انگلیسی TinyTalk 1B به همراه فایلهای صوتی

با توجه به استقبال برخی از خوانندگان این وبلاگ ، قسمت دوم کتاب ورق زن آموزش زبان انگلیسی TinyTalk 1B را به همراه فایلهای صوتی جهت دانلود در لینک زیر قراردادم ، امیدوارم فرزندان این مرز و بوم ازاین محتوای آموزشی استفاده نمایند . برای دانلود راحت تر این فایل آن را فشرده و در قالب یک فایل اجرایی ارائه نمودم . پس از دانلود و خارج نمودن از حالت فشرده از فایل محتوا استفاده نمائید . 







کتاب ورق زن زبان انگلیسی TinyTalk 1A به همراه فایلهای صوتی


با شروع تعطیلات تابستان برخی از دانش آموزان برای فراگیری زبان انگلیسی در آموزشگاه های محل سکونتشان ، ثبت نام می کنند فرزند بنده نیز برای شروع ، در یکی از همین آموزشگاههای زبان ثبت نام نمود و با توجه به اینکه ، آموزشگاه مذکور کتاب TinyTalk 1Aو یک سی دی(لوح فشرده) مکالمات کتاب مذکور را جهت آموزش ارائه نمود  ، لذا بنده انگیزه ای برای ادغام این دو یعنی کتاب و فایل های MP3 در یک فایل اجرایی و به صورت یک کتاب ورق زن به همراه فایل های صوتی را پیداکردم وپس از تهیه فایل PDFکتاب مذکور از سایت های خارجی و ادغام این دو ،فایل EXE آن را در لینک زیر جهت استفاده هموطنان عزیز قرار دادم در صورت استقبال شما عزیزان سعی خواهم کرد کتاب های دیگر این مجموعه را نیز به این صورت برای دانلود قرار دهم .