دیتاها و آموزش های گزیده

دیتاها و آموزش های گزیده

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ
دیتاها و آموزش های گزیده

دیتاها و آموزش های گزیده

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ

۱۰ روش برای افزایش عمر باتری گوشی و لپ‌تاپ


پس از مدتی متوجه می‌شوید که گوشی یا لپ‌تاپتان به اندازه قبل دوام نمی‌آورد. برای افزایش عمر باتری گوشی یا لپ‌تاپتان ۱۰ نکته‌ای که در ادامه توضیح داده‌ایم، رعایت کنید.

۱. نکات ابتدایی مربوط به افزایش عمر باتری را در مورد گوشی و لپ‌تاپ خود رعایت کنید.
اگر می‌خواهید باتری لپ‌تاپ یا گوشی کل روز را دوام بیاورد، یک سری سرویس‌ها و نوتیفیکیشن‌های غیرضروری پس‌زمینه را خاموش کنید، از نسخه مختص دستگاه‌های همراه سایت‌ها استفاده کنید. زمانی که از وای‌فای استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید، از یک کرنل جدید در اندروید بهره ببرید، به جای نسخه‌های تبلیغی از نسخه‌های کامل اپلیکیشن‌ها استفاده کنید، از مرورگری استفاده کنید که باتری کمتری استفاده می‌کند و غیره.


۲. باتری لپ‌تاپ خود را تست کرده و تحت نظارت بگیرید.
اگر فکر می‌کنید باتری لپ‌تاپتان دیگر به اندازه قبل دوام نمی‌آورد، بهتر است از ابزارهای مختص شناسایی مشکل استفاده کنید تا بتوانید مشکل دستگاه خود را برطرف نمایید.


۳. زمانی که شارژ باتری کامل شد، آن را از برق بکشید.
لازم نیست باتری‌های جدید را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید. شارژ ۴۰ الی ۸۰ درصدی برای این باتری‌ها کافی است. اگر باتری خود را تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کنید، پس از شارژ کامل آن را از برق بکشید.


۴. اجازه ندهید باتری لپ‌تاپ یا گوشی کاملاً خالی شود.
نیازی نیست باتری‌های جدید امروزی را به منظور حفظ عمر باتری ۱۰۰ درصد خالی کنید. بهتر است این باتری‌ها را قبل از استفاده شارژ کنید و اجازه ندهید کاملاً خالی شوند .


۵. باتری گوشی یا لپ‌تاپ خود را کالیبر کنید.
گاهی اوقات گوشی یا لپ‌تاپ ممکن است میزان شارژ باقی‌مانده را درست نشان ندهد. اگر هر چند وقت یک‌بار باتری دستگاه خود را کالیبر کنید، میزان باتری را درست نشان خواهد داد.


۶. اگر می‌خواهید به زودی مجدداً از لپ‌تاپ خود استفاده کنید، به جای خاموش کردن از حالت خواب استفاده کنید.
زمانی که لپ‌تاپ را در حالت خواب قرار می‌دهید، هنوز کمی انرژی مصرف می‌کند؛ به همین دلیل ممکن است تصور کنید بهتر است دستگاه خود را خاموش کنید. با این حال، تجربه نشان داده خاموش و روشن کردن لپ‌تاپ، بیشتر از زمانی که لپ‌تاپ در حالت خواب قرار دارد، انرژی مصرف می‌کند.


۷. از اپلیکیشن‌های مختص ذخیره انرژی استفاده کنید.
زمانی که باتری دستگاهتان به اتمام رسیده است، اپلیکیشن‌های مختص ذخیره انرژی به شما کمک می‌کنند مدت بیشتری از دستگاه خود استفاده کنید.


۸. میزان روشنایی را کم کنید.
اگر روشنایی دستگاه خود را کم کنید، باتری چند ساعت بیشتر دوام خواهد آورد.


۹. لپ‌تاپ و گوشی خود را خنک نگه‌دارید.
برخی عوامل باعث می‌شوند باتری زودتر خراب شود، یکی از این عوامل دمای بالا است. لپ‌تاپ یا گوشی خود را در جاهای داغ مانند اتومبیل داغ نگذارید. همچنین توجه داشته باشید گوشی یا لپ‌تاپتان بیش‌ازاندازه داغ نشود.


۱۰. از ابزارهای مختص مراقبت از باتری شرکت سازنده لپ‌تاپ بهره ببرید.
شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ مانند لنوو و سونی گاهی یک سری ابزارهای مختص نگهداری و مراقبت از باتری ارائه می‌دهند که به صورت خودکار از شارژ ۱۰۰ درصد باتری جلوگیری می‌کند. به دنبال یک ابزار مدیریت برق روی لپ‌تاپتان بگردید. همچنین اگر مدت طولانی از لپ‌تاپ استفاده خواهید کرد، باتری آن را خارج کرده و لپ‌تاپ را مستقیم به برق بزنید.(منبع footofan)



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.