دیتاها و آموزش های گزیده

دیتاها و آموزش های گزیده

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ
دیتاها و آموزش های گزیده

دیتاها و آموزش های گزیده

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ

چگونه پیدا کردن راز ایجاد منوی استارت (ُStart Menu) در ویندوز 8.1

داشتم مجله PC World   جولای 2015 رو مطالعه می کردم  ، یک مطلب  جالب توجه دیدم ، لذا تصمیم گرفتم ترجمه اش کنم و در وبلاگ برای شما خوانندگان محترم قرار بدم  . اون مطلب در باره راز پیدا کردن منوی استارت در ویندوز 8.1 مایکروسافت بود . آن دقیقا یک منوی کلاسیک نیست امّا تاحدودی کافیه .در اینجا یک ترفند را بیان می کنیم تا این منو ظاهر بشود .

بله درست است شما  می توانید ، منوی استارت را به نوار وظیفه (task bar) ویندوز 8.1 اضافه نمائید ، بدون اینکه برنامه ی خاصّی را در رایانه تان نصب کنید . تمام این کارها در خود ویندوز قرار دارد .

امّا سه تا نکته قابل توجه که باید به آنها اشاره نمایم :

اوّل: این منو برای  صفحات (مونیتورهای )لمسی بسیار کوچک است . و شما نیاز دارید به یک موس برای انجام کارها . دوّم:دسترسی به مترو / برنامه های پیشرفته در این منوی استارت امکان پذیر نمی باشد . سوّم: این ترفند در ویندوز  8.0 کار نمی کند(به طور غریب به یقین  در ویندوز 7 که تمام افزونه های آن به صورت کامل نصب شده است کار می کند).

برای ظاهر نمودن منوی استارت ، شما باید تمام فایلهای مخفی را قابل مشاهده نمائید . پس ابتدا یک پوشه دلخواه را باز نموده و از تب View، تیک گزینه Hidden items را بردارید . سپس بر روی نوار وظیفه(task bar) کلیک  راست کنید . از گزینه Toolbar روی گزینه New toolbar ... کلیک کنید . در پنجره باز شده New Toolbar- choose a folder به مسیر زیر بروید :

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\StartMenu\Programs

سپس دکمه Select Folder  را در همین پنجره کلیک کنید .

اگر شما می خواهید می توانید فایلهای مخفی را پنهان کنید . یعنی تیک  گزینه Hidden items را در تب  View جستجو گر فایل ها را بزنید .

نام نوار ابزار(toolbar) جدید شما Programs در سمت راست نوار وظیفه ویندوز 8.1 نمایان شده است  . کافی است روی دو فلشی که در سمت راست گزینه Programs  قرار دارد کلیک کنید تا منوی برنامه ها برای شما ظاهر گردد .

اگر شما بخواهید یک زیر منو در آن منوی برنامه ایجاد کنید ، روی نوار ابزار Programs کلیک راست نمائید و گزینه Open Folder را کلیک کنید . سپس یک پوشه ایجاد کنید .

همچنین شما می توانید با درگ کردن(کشیدن) گزینه های این منو آنها را مرتب نمائید . به عنوان مثال می توانید میانبر برنامه Word 2013  رااز زیر منوی Microsoft Office 2013 به منوی اصلی درگ کنید .

امیدوارم این آموزش مفید واقع گردد . استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.